Reklama
  • Piątek, 21 listopada 2014 (15:00)

    Domowe sposoby na ból głowy

Często boli mnie głowa, biorę proszek i mija. Mama twierdzi, że sobie szkodzę, i że są inne sposoby, bardziej bezpieczne. Czy to prawda? Ada (39 l.) z Zamościa

Reklama

Tak, o ile powodem problemu są czynniki zewnętrzne, np. hałas, praca w trudnych warunkach, niewietrzone powietrze w pomieszczeniach klimatyzowanych, stres i przemęczenie.

Ale przyczyną bólu mogą także być czynniki wewnętrzne, np. chore zatoki, uraz głowy, nieżyt nosa, zaburzenia wzroku, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, nadciśnienie i niedociśnienie. Aby je wyeliminować, warto, zamiast sięgać po kolejną tabletkę, skonsultować się z lekarzem.

Zimny okład i kawa

Doraźnie na ból głowy pomagają: kompres nasączony zimną wodą z octem. Nałóż go na czoło i kark i połóż się na pół godziny w zacienionym pokoju.

- nacieranie skroni nalewką bursztynową. Można ją kupić w zielarniach lub samemu przygotować: 10 dag naturalnego nieoszlifowanego bursztynu zalej 100 ml spirytusu. Bursztyn rozpuszcza się wolno, ale powstała porcja nalewki o zapachu żywicy starcza na wiele miesięcy.

- na bóle głowy wywołane przemęczeniem doskonale wpływa filiżanka rozpuszczalnej kawy z dodatkiem łyżki octu jabłkowego osłodzona łyżeczką miodu.

Zioła i kąpiele

Wiele osób leczy ból głowy naparami ziołowymi, np. mieszanką oo. Bonifratrów: wymieszaj po 50 g melisy, kwiatów pierwiosnka i ziela dziurawca. Dodaj po 20 g korzenia waleriany, kwiatów lawendy i szyszek chmielu. Parz 20 minut łyżeczkę mieszanki w szklance wrzątku. Potem przecedź, podgrzej i wypij. Zioła te wspomagają leczenie także przy bólach migrenowych.

Jeśli nie cierpisz na żylaki, wypróbuj metodę ks. Kneippa, czyli... dreptanie w zimnej wodzie. Nalej do wanny wody do kostek i drepcz w niej jak bocian, zaczynając od ok. 5 min, z czasem dochodząc do 15 min. Potem dobrze wysusz i wymasuj nogi.

Zwróć też uwagę na sposób jedzenia. Kolacje powinny być lekkie, nigdy obfite, a przed snem szklanka ciepłego mleka z miodem.

Bella Relaks
Więcej na temat:sposoby | ZIO

Zobacz również

Wasze komentarze: 1,

przeczytane przez: 191 osób Dodaj komentarz
magda m.

~magda m. -

mnie osobiście pomaga chwila ciszy i drzemki. w pracy, wyjście przed budynek choć na 5 minut, kilka głębokich wdechów, potem szklanka chłodnej wody.