Reklama
  • Czwartek, 13 sierpnia 2015 (14:00)

    Jedzenie, które przegoni ataki migreny

To, co jemy i pijemy, często bywa przyczyną migreny. Część produktów i napojów zawiera związki (tzw. aminy biogenne), których spożycie prowadzi do rozszerzenia lub zwężenia się naczyń krwionośnych mózgu. Obserwujmy, jak reaguje na to nasz organizm.

Z czego lepiej zrezygnować

Długodojrzewające sery, feta, parmezan, marynaty, oliwki, cebula, alkohol, wołowina. Zawierają tyraminę, która podnosi ciśnienie i w efekcie wywołuje ból głowy. Ta substancja powstaje w czasie starzenia się żywności, dlatego im straszy produkt zawierający dużo białka, tym więcej ma tyraminy.

Produkty powstałe w wyniku fermentacji: jogurty, kiszonki, piwo, wino, suszona kiełbasa; niektóre owoce (np. wiśnie, porzeczki); warzywa (np bakłażan, szpinak, pomidory). Są źródłem histaminy, substancji biorącej udział w rozszerzaniu naczyń krwionośnych.

Reklama

Czekolada. Zawiera składniki (fenyloalaninę, teobrominę oraz kofeinę), które wpływają na przepływ krwi do mózgu, powodując migrenowe bóle głowy. Unikajmy też picia dużych ilości zawierającej kofeinę kawy (pogarsza funkcjonowanie układu nerwowego, co może przyczynić się do migreny).

Żywność wysoko przetworzona (zupki w proszku, fast foody, peklowane mięsa, czipsy). Zawierają substancje konserwujące (np. glutaminian sodu), które mogą powodować ataki migreny.

Polecane przy migrenie

Świeże, nieprzetworzone produkty z różnych grup żywnościowych. Nasza dieta powinna być bogata zarówno w mięso, ryby, nabiał, jak i w produkty zbożowe, warzywa itd. Warunek: każdy posiłek powinie być świeżo przygotowany i spożyty, zwłaszcza danie bogate w białko (mięsa, ryby).

Uwaga! Jeśli mamy skłonności do migren, nie przechowujmy resztek jedzenia w lodówce dłużej niż dwa dni, a w zamrażarce dłużej niż trzy dni.

Nigdy nie opuszczajmy posiłków. Długie przerwy w jedzeniu powodują nagły spadek glukozy we krwi, a to z kolei błyskawicznie wywołuje ból głowy. Dlatego w ciągu dnia powinniśmy jeść kilka (4-5) lekkich posiłków w regularnych odstępach czasu – co 3-4 godziny.

Naj
Więcej na temat:jedzenie | produkty | czekolada | Czekolada | Produkt | Jem

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.