Reklama
  • Piątek, 21 sierpnia 2015 (13:06)

    Naturalnie łagodzimy bóle głowy

Mogą dokuczać nam z powodu przemęczenia i niewyspania, stresu, przeciążenia oczu, migreny... Znamy jednak sposoby, by szybko minęły.

Reklama

Chłodny lub ciepły okład

Wypróbuj, który bardziej ci pasuje. Jeśli ból jest związany z przemęczeniem, ulgę może zapewnić ci chłód. Przykładaj do czoła mokry ręcznik lub kostki lodu zawinięte w ściereczkę.

Jeśli masz migrenę (rozpoznasz ją m.in. po pulsującym, tętniącym bólu, światłowstręcie, wrażliwości na hałasy i zapachy, nudnościach), pomocne może okazać się równomierne ogrzewanie czoła i skroni, które powoduje rozluźnienie zwężonych naczyń krwionośnych. Najprostszy sposób to przykładanie ręcznika zmoczonego w gorącej wodzie.

Bardzo skuteczne są okłady z macierzanki. Przykładaj do skroni płócienne woreczki wypełnione zaparzonym zielem.

Kojący ziołowy zapach

Niektóre roślinki mają przeciwbólowe działanie. Już sama ich woń wystarczy, byśmy poczuły się lepiej! Przy bólu głowy sprawdzają się: bazylia, lawenda, majeranek, mięta, geranium.

Nasza rada. Możesz wąchać świeże rośliny lub np. otrzymywane z nich olejki eteryczne, skrapiając 2–3 kroplami chusteczkę lub wmasowując je w skronie (zawsze zgodnie z ulotką).

Relaksująca herbatka

Zmniejszy napięcie psychiczne, pomoże zasnąć i zregenerować się układowi nerwowemu. Możesz przygotować ją z rumianku (łyżka suszonych kwiatów na szklankę wrzątku; 10 min zaparzania pod przykryciem; picie po odcedzeniu przed snem), mięty (sposób przygotowania jak przy rumianku), kozłka (łyżka suszonych korzeni na szklankę wrzącej wody; 15 min zaparzania pod przykryciem; picie po odcedzeniu na noc).

Ucisk w okolicy oczu

Naciskając na określone punkty na ciele, możesz przynieść sobie ulgę zarówno przy bólu głowy spowodowanym stresem i przemęczeniem, jak i migreną. Chwyć kciukiem i palcem wskazującym miejsca z obu stron nasady nosa, blisko wewnętrznych kącików oczu.

Drugi sposób to umieszczenie palców wskazujących tuż pod brwiami (blisko nasady nosa) i przesuwanie opuszek wzdłuż linii brwi.

Uciskaj miejsce przez ok. minutę, wykonując przy tym małe okrężne ruchy. Początkowe uczucie bólu i późniejszy wzrost temperatury oraz uczucie ciepła to sygnały, że robisz to prawidłowo.

Dieta z witaminą A

Podziała dobroczynnie na przeciążony narząd wzroku i w efekcie zmniejszy ataki bólu głowy. Jadaj owoce i warzywa bogate w beta-karoten (jest przetwarzany w wit. A). Rozpoznasz je po żółtym i pomarańczowym zabarwieniu – brzoskwinie, morele, marchew, dynię.

Sporo składnika zawierają również cebula, czosnek i biała rzodkiew oraz rzeżucha i szpinak. nasza rada Gotuj warzywa na parze – zachowają więcej beta-karotenu. Na koniec dodaj do nich kroplę oliwy (tłuszcz ułatwia przyswajanie tej substancji).

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Więcej na temat:dieta

Zobacz również

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.